funtasticko design

http://funtasticko.net

P3-22A warna putih ditemui lagi!

143 Komen

48ea8e6c4f3f11e2862522000a1f9c96_7

Kali ini spyshots terkini model P3-22A berwarna putih telah berjaya diambil oleh Faidzal Alang. Untuk pengetahuan pembaca blog, Faidzal Alang adalah nama yang cukup terkenal dalam sukan permotoran dan pernah berkhidmat bersama Proton. Jika diperhatikan spyshots ini secara teliti, nampak seperti rim sukannya ditampal dengan koyok hitam dan ada kemungkinan rim yang sebenar telah digunakan.

* Maknanya sekarang dah semakin kerap P3-22A menjalani ujian jalan raya. Bila pulak P3-22A nak buat ujian sampai ke Kuantan? Teringin juga nak jadi Mat Bond, hahaha… :)

iklan side bar salesman

IKLAN : Nak beli kereta? Cari jurujual berhampiran anda di sini!!!

IKLAN : Proton Inspira model 2010 untuk dijual, RM 68 000!!!

About these ads

143 thoughts on “P3-22A warna putih ditemui lagi!

  1. rim baru..
    blakang masih tebal ngan camouflage..

  2. agak2nya ade brape varian p3-22a nie…

  3. kecil plak rimnye

  4. Mgkin 16in’ jer… Tpi klau desing mcm R3 pnya mmg cnfirm nmpak garang….

  5. Old citer..next please..

  6. Harap2 masuk dgn yg depan.

  7. Komen kat fb macam sampah . Ada ke patut dia kata P3-22A ni , nak buat macam Caldina . Ni hatchback bukan sport wagon . komen tanpa ilmu . Itulah jadinya .

  8. Rileks bro,biarkan mereka dan labu-labunya……
    Mereka hnya ska b’sorak’n sedangkan mereka tak tahu apa yang mereka gadaikan….
    Bila mereka sedar mereka akan pikir lah sendiri…

    • Tak bolehlah bro . Saya pantang kalau orang down kan Proton . Perasaan lain macam je kalau orang kata gitu . Telinga berasap , hati panas je .

      • Nak bt mcmn dorang 2 lgi bijak pandai,biarlah dorang golek labu yg d’kendong dorg 2 smpai lembek nnt dorng bleh bt pengat jer labu dorg 2…..

      • biasala. Normal. Kami sini pun kalau org down p1 kalau ada betul, betul gak. So yg pasti kene ada ilmu.

  9. nampak side profile mcm takde quarter window kt belakang.. mcm cruze hatchback

    pintu belakang mungkin hampir sama dgn sedan

    yg boleh diandaikan; lampu belakang ada efek timbul kt tepi mcm vw scirocco

  10. lampunya bukan panjang menegak, rasanya takde bahagian lampu di bahagian c-pillar

  11. nampak makin debab pulak preve nih.. hehe..

  12. Salam, jika kita perhatikan sisi dalam lampu belakang seperti timbul. Ini menunjukkan bahawa lampu belakang PPH ni memang melintang. Wah memang menarik. AYUH PROTON HASILKAN SESUATU GEMPAK UNTUK KAMI YANG MENYAYANGIMU!

  13. aku tak meletakkan harapan tinggi pada design model ni… takut2 kecewa macam preve sedan…uhhuuhhu

    • Tapi ramai jugak yang suka. Aku suka design Preve sedan.

    • yup..saya pun sama juga. rata2 kebanyakan org akan komen rekabentuk belakang. risau mcmanalah rupanya nanti. Pandangan ikhlas saya, rekabentuk belakang preve boleh dibaiki dgn lebih baik. So proton harus berusaha keras juga untuk model hatchback ini.

  14. Bro wave bagi link OPEL ASTRA tu memang cun! memang TERBAIK!

  15. ada filter instagram ke? ;)

  16. Ni kemungkinan spec std. atau exec. kerana rim die nmpak kecik, 16″ la tu..

  17. Kalaulah lampu belakang macam Alfa Romeo Brera…

  18. maybe style ccfl tailight lebih kurang mcm 5 series f10

  19. yang paling aku suka preve hatchback ni is wiper die kat centre. comel je.

  20. yg gambar kt atas tu macam harrier yg lowered kan je…harap2 bkn x cm tu..penyekkan skit br lawa

  21. kalau tgk sekali imbas..mcm sama je dgn theopilus chin punya bayangan. cuma mungkin bahagian C pillar hatchback ni sama mcm preve sedan.

    http://farm8.staticflickr.com/7089/6943759414_6b725eb8b7_o.jpg

  22. Proton…boring..compny keter yg x maju2 lg…old model..xde tech…lembab….arrghh…borin..

    • troll kuat sikit bole tak? cerita la engine teknologi lama ke, tin milo, power window rosak. Boring troll takde isik.

    • Nie kwan nk tnya skit….
      Aper bende yg oak dah bg pda Teknologi & Industri permotoran kat m’sia nie yg boleh mnampakkan Industri Otomotif kat negera nie makin maju…
      Cer cita skit…..
      Rasa’y rmai nak tahu niee…..
      Jgan salak jer kt bro tpi x pernah bantu aper2…

      Tapi….
      Komen ko kat bwah 2 ader yg kwan stuju,tntang T & H 2….
      Bkan smua syrikat Otomotif akan bg y terbaik saja, ader jgak yg merapu….
      Skarang PRO1 sdang menuju kpda pencapaian yg lbih bk dri dulu, so jgan nak kondem jer k…

      Salam Pendapatan dri kwan…..

  23. Tertanya2 pulak, kereta2 yg masih dlm pembikinan ni dari segi undang2 JPJ dan PDRM kira macam mana ye? Kena dapatkan kelulusan khas sementara ke utk membolehkannya berada kat atas jalan raya? Kalau nak dijadikan cerita, accident dgn kereta lain pulak mcm mana? Dari segi report polis, claim insuran kereta lain tu?

  24. hope lampu CCFL tu cantik macam Volkswegan and Audi..bentuk dh nampak cantik..harap2 design kereta ni seindah khabarnye..=)..gudluck Proton..kami sentiasa menyokong Proton demi Malaysia..=)

  25. PROtONG

    x tau bile nk maju
    Mase beli lotus and MV agusta,ak igat proton dah track yg betul untuk jd pengeluar automotive terkemuka
    Tapi sangkaan aku meleset
    Bermula denga model
    Saga…model boleh bersaing dengan nissan sunny..bagus berjaya
    Iswara..lagesi saga…gud model berjaya
    Wira..wow,memangdesign terbaik..tech terbaik,kagum giler,,mase skola aku cite2 nk beli wira..design cantik..
    Satria,putra,perdana..bole la layan..
    Pastu aku x tau proton seakan2 xde mase depan bermula dengan model merapu dan merepek
    Arena, 2001,juara 2000,tiara1997
    Beli lotus 1996 dibawah TM
    Buat kilang tanjung malim 1.8 bilion
    Rnd campro 500 juta
    Gx41 chasis 250 juta
    Keluar waja 2000 kereta design safe, low kualiti giler2..plastiky
    Gen2 campro..nice engine,nice design,low quality
    Savvy.low kuality,merapu engine renault,,promosi guna nama tiara,kereta gagal TRM..orang mana nak beli..engine conti
    Satria neo cantik..low kuality,,org tua x bole pakai..x praktikal..skg nk untung,bukan create model merapu
    Saga blm..low kualiti
    Exora..low kualiti..engine lemah
    Preve..nice design..masih low kualiti
    Iinspira..copy cat lagiiiii
    Proton patut buat kereta gempak
    Name x cukup hebat
    Jgn pikir name kuat macam T n H
    Cth avanza 1.3..under power.,chasis van..low kuality..harge 65k..jawapan mudah..toyota maaaa
    Honda city..low features compere dgn conti..conti ade lcd gps..jawapan mudah…honda maaaaa..vtec maaaa b16A maaaa
    Jd proton kena wat kereta gempak..
    Hi end..
    sport car…
    Copy je keta lotus esprit
    V8 5.0 liters
    D segment
    2.5 engine..org kite dengar engine besor je mesti kagum..
    Esp,ba,,abs,ebd,aluminium engine die orang x peduli
    Seat kulit
    Dash cantik
    Besor macam mazda 6 pun okd..
    Xde masalah,xde komplain..
    Baru name naik..
    Jual rm 100k..
    Pastu buatmla kereta merapu pun xpe..name da gah..

    • pitammmmm…

    • apa jenis komen ni.. cakap macam budak2 sekolah baru belajar wat PBS jer…

    • haa macam ni la troll. baru ada isik!

    • ok la kot..dia kutuk but at the end dia bg suggestion..
      drp org tau kutuk je..tp idea utk support takde..
      bersabar la encik mordor..
      proton skarang di bawah pengurusan yg baru..
      kita kena beri mereka masa n ruang..
      preve hatchback ni sbnrnya projek di bawah pengurusan lame..
      kita takboleh expect dorang trus cipta fenomena dalam masa kurang setahun pengambilalihan..
      tp ape2 pun dorang kan start jv ngn honda n beli enjin petronas..ini merupakan langkah pertama..
      insyaAllah..semua nya akan nampak hasil..

    • cadangan yg baik mr mordor. Cume rasa ada kesilapan bab kos. Xslh, campro kos 1 billion, gx41 aka waja kos dkt 800 juta, gen2 600 juta, yg lain2, sume paras around 500 juta mahupun tin milo saga blm kecuali persona dlm 120 juta, rebadge inspira dlm 300 juta.

      Cadangan rebadge espirit jual 100k, buat aku tersenyum sbb toyota gt86 pun dh 120k++ tanpa cukai.

      Ni plak kat malaysia yg cukainye tinggi, camno nak buat,kete malaysiapun kena cukai tinggi.

      Tp cadangan diterima :-)

      • Dear mr mat..d segment tue harga 100k..bukan esprit..
        Gx 41 harga 250juta proton beli chasis buruk carisma

      • sorry, sbb baca tulis rebadge espirit jadi d segmen. Xtaulah klu slh baca.

        Pasal gx41, xslhlah, mmg beli chasis charisma aka s40, tp diubahsuai oleh lotus, pastuh chasis yg sama di improvekan dr waja utk jadikan gen2 n persona.

        Walupun platform sharing xbermaksud murah. Cam saga, sharing platform ngan savvy, tp bila ubah suai, kos saga 500 juta. Waja@gx41 paling mahal sbb masatuh prtn xda expertise sgt, byk guna khidmat luar, so kos jadi tinggi.

        Cam preve gak, sharing platform ngan exora, tp kos dkt 500 juta gak, exora sendiri 500 juta.

      • Bro mat..chasis esprit xleh jd d segment.kompom esprit guna aluminium dgn pelekat istimewa mcm evora..d segment guna chasis monocoque biase..UTS..dpt 45000N/m2 pun dah oke

      • hapuskan cukai….xnk hapus pun kurangkan lah cikit hehehehhee

      • ni abg mat ex MD Proton ke

      • kos R&D p1 ciput sgt hyundai/kia usd12billion utk r&d 2012 sahaja…mcm2 diorg bleh buat….rm3billion++ utk 10 tahun++ bape byk sgt p1 bleh buat

  26. bodoh nyer komen ko nie … nampak baru keluar hutan belantara kat depan kilang proton tanjung malim tu..

    • Ko citer ckit name chasis proton pakai..kirakan aku isipadu engine campro 1.6 l…jenis plastik dash gen2…berapa speed ems campro..kalo ko tau la bro amin..

    • Ish Amin, takkan la orang yang keluar ‘belantara’ depan Kilang Proton TGM tu ‘bodoh’ pula.. penoreh getah, pekerja estet sawit tak lah bodoh.

  27. Salam, MAAF aku peminat P1..Tapi aku setuju jugak kata2 Mordor, PROTON masih gagal beberapa hal, interior..dlm fine trimming dalaman. Cubalah kita tgk finishing Proton Iswara dulu lebih menarik berbanding zaman, jika dibandingkan dgn SEBAMNYA interior SAGA BLM pd zaman yg lebih banyak tooling canggih. Aku pun tk paham kenapa puak2 dlm RnD + Management PROTON xnk invest sikit touch-up yg betul pd interior… PROTON terlalu mendesak pengguna supaya mengikut citarasa ‘pelik’ nya seperti signal stalk sebelah kiri, finishing pilihan baldu ( mcmjapanese cars) selain dr PU-Leather.. PROTON boleh promote sifat pelik2 ini setelah PROTON buktikan kereta pilihan bertaraf dunia.. buat masa skrg PROTON kena ikut rentak citarasa pegeluar utama supaya tidak lost interest dr most buyers yg influenced dr company2 besar dunia.

    Cuba lah kita nilai dgn ikhlas rupa interior SAGA dan PERSONA terlalu kelihatan plastik kerana pemilihan teksture moulding yg mcm tk kena..mgkin bkn hal material. Produa MYVi interior trim plastik juga, tp diorng main touch-up teksture dan tone color akhrinya kelihatan lebih cantik dn menarik. Paling sedih dan amat2 kelihatan plastik ialah dalaman EXORA, wpun ia produk hebat tp PROTON tidak mahu bei nilai tambah yg lebih menarik supaya menarik lebih ramai pembeli selain dr soft Turbo yg selesaikan masalah under power.

    Sekadar beri pandangan ikhlas.. harap sgt PROTON berubah krn ia adalah produk kita…

    • setuju dengan bro. macam preve sendiri maybe sbb faktor cut cost tak ada leather seat. dan bila nak pasang kata ganggu airbag. rasa sayang utk kereta global proton. lagi untuk pintu belakang tak guna soft material macam pintu depan. rasa kalau tambah lg sikit duit pun ok sbb 2 benda ni memang beri kepuasan pd pengguna. rim 16″ mgkn leh upgrade pd min rim 17″ mgkn guna r3 nya design pd preve. kdg2 benda2 nmpk kecik ni la yg bg pengaruh besar pd pembeli2.

  28. Salam, aku selalumasuk sini sbg Silent reader..MAAF aku peminat P1..Tapi aku setuju jugak satu dua kata2 Mordor tu, PROTON masih gagal beberapa hal, kualiti dan interior..dlm fine trimming dalaman. GEN2 mmg mempunyai prospek bagus suatu masa dulu, tp malang sekali aspek kualiti interior mengecewakan.. Cubalah kita tgk finishing Proton WIRA dan Iswara dulu lebih menarik berbanding zamannya dan releven menarik sehingga diluar zamannya, jika dibandingkan dgn SEBAMNYA interior SAGA BLM yg terkebelakang dr zamannya wpun skrg ni banyak tooling canggih. Aku pun tk paham kenapa puak2 dlm RnD + Management PROTON xnk invest sikit touch-up yg betul pd interior…ia bonus utk tarik customer ‘atas pagar’.. lg satu PROTON terlalu mendesak pengguna supaya mengikut citarasa ‘pelik’ nya seperti signal stalk sebelah kiri, menafikan finishing pilihan baldu ( mcmjapanese cars) selain dr PU-Leather.. dan tone warna yg kurang contrast.. PROTON boleh promote sifat pelik2 ini setelah PROTON buktikan keretanya pilihan bertaraf dunia.. buat masa skrg PROTON kena ikut rentak citarasa pegeluar utama supaya tidak lost interest dr most buyers yg influenced dr company2 besar dunia.

    Cuba lah kita nilai dgn ikhlas rupa interior SAGA dan PERSONA terlalu kelihatan plastik kerana pemilihan teksture moulding yg mcm tk kena..mgkin bkn hal material. Produa MYVi interior trim plastik juga, tp diorng main touch-up teksture dan tone color akhrinya kelihatan lebih cantik dn menarik. Paling sedih dan amat2 kelihatan plastik ialah dalaman EXORA, wpun ia produk hebat tp PROTON tidak mahu bei nilai tambah yg lebih menarik supaya menarik lebih ramai pembeli selain dr soft Turbo yg selesaikan masalah under power.

    Sekadar beri pandangan ikhlas.. harap sgt PROTON berubah krn ia adalah produk kita…maruh negara.Insya Allah.

  29. I hope some nice look, good relation front to the rear,

  30. trolll.. hahahahahaha… mordor, TM tu saper ko refer? Tun Mahathir ke Tengku Mahalel?…

  31. Assalmualaikum.. nk share cite psl Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary..jihad dia..ada juga mengenai Proton http://akhzaman.blogspot.com/2012/10/jihad-seorang-budak-dangau.html

    boleh le share pd yg lain

    • Memang terbaik bro. Mmg myentuh jiwa. Pasal tu saya sokong apa usaha proton ni walaupon tak memiliki salah satu kenderaan proton. Saya pernah dengar satu kuliah zuhur yg mengatakan betapa penting sebagai ORANG ISLAM kita wajib ada produk kita sendiri. Jika kita mampu laksanakan tetapi kita tak buat maka seluruh umat ISLAM akan dipersoalkan. Sekian.

    • Malangnya prasangka buruk yang ditunjangi oleh iklim politik negatif mengatasi kebaikan yang jelasoleh TS Syed Mokhtar…. Kita doakan PROTON berada dilandasan yang tepat dan meningkat cemerlang hasil produknya di bawah DRB. aMiin..

  32. belakang nampak macam mazda 3 hatchback.. boleh tahan.. rim kali ni nampak mcm 16″ current preve guna.

    • Makin hampir kita pada jawapannya.. takpe kita lihat nanti jawapan terkini dari PROTON. Semua soalan Tuan-tuan akan TERJAWAB dengan pelancaran model terkini PROTON iaitu PROTON PREVE HATCHBACK.

      Kepada PROTON,
      Korang orang2 PROTON dari bawah sampai ke atas takde baca ke KOMEN-KOMEN mereka? Jangan buat tak tahu je.. gunakan kuasa yang ada pada ANDA untuk mengubah. Balaslah kecintaan mereka pada PROTON, jangan kamu sia-sia mereka. Kita Umat Islam yang BIJAK tak tak mampu mengalah mereka-mereka yang berada diluar SANA.

      Tolonglah Tuan Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary buat sesuatu pada PROTON ni. Jangan biar mereka diluar sana memperkotak-katikkan produk ISLAM ni. Kita ini UMAT yang TERBAIK!

      Sekian.

      • *Kita Umat Islam yang BIJAK takan tak mampu mengalah mereka-mereka yang berada diluar SANA.

      • gituh la kita rakyat mesia nih, kita harap tinggi. tapi reality nyer sukar…dedulu cakap preve target 4000 unit sebulan. tapi try tgk sale bulan 12, 700 unit jer kot , ( maybe faktor akhir tahun, tapi bawah 25% is very low giler), same thing akan berlaku la kot kalo h/b nih harga jatuh pada range middle class buyer, pasal derang dah banyak option nak beli almera ker etc. gituh la reality nyer.

  33. bila belek post psl kereta sport rkyt agak sedih sbb rmai plak yg komen cmni. buang masa je kluarkan kete sport tu, pegi repair dlu la jalan kt mlysia ni. poodacait, ingt proton ni geng moto lando zawawi ke? diorg tu xpe la, dh mmg kerje sukarela. mst para pengomen trsebut ingt proton ni krajaan yg pnye. agak ketinggalan zaman jgak sbnrnye.

  34. ni photoshop daripada sahabat kita Muhamad Hanif Ibrahim

    hatch

  35. saya ader buat prediction camner blakang Prevé hatchback berdasarkan dari gmbar Prevé yg Puteh & Hitam. . .any komen??
    http://www.flickr.com/photos/76823654@N05/8317850232/in/photostream

    • bodoh gila. serius macam budak sekolah punya. buat semak je oi

      • Terima Kaseh atas komen yg membina. . .so do you have any better idea or prediction camner blakang Prevé?? saya hnya bagi saya punya pandangan. . .=)

      • Lu bikin la satu gambaran. Tak payah la mengunakan perkataan yg tak manis tu.

  36. dri ksimpulan saya , mungkin juga hatchback ni :

    -tail light x masok bonet , mungkin cam polo skit
    -xde chrome bar

    • aku rase kalau ada chrome bar pun.. mungkin kat bawah macam kat inspira.. masuk dengan signal light macam coresix cakap aritu.. susah nak imagine chrome bar proton.. tapi takkan proton nak buat design baru starting kat preve hatchback.. ntahlah.. mcm2 andaian selagi tak nampak rupa sebenar..

      Proton suka tinggalkan peminat dia dengan pelbagai soalan dari dulu lagi.. hehe.. walaupun menarik perhatian.. tapi dah nak masuk europe patut dah start berani bagi lakaran skit2.. dah confirm nak production dah boleh kasik lakaran penuh.. barula “committed to be better” :D

  37. Salam,..tak tau btul ke idak….rasanya ada terserempak sebiji ..tapi time ujan lebat kt kesas highway..mlm….saya rasa ada nmpak cam led light kat bwh trade plate …tapi tak sure sgt…

    • nice render tapi nmpak sangat BMW’ish rear lamp. . . n position CCFL cuba render dari yg spyshot Prevé Hitam aritu. . .sye buat buruk. . mane tau Bro buat cantek lagi. . =)

  38. Sebenarnya kan, dekat sini kebanyakannya macam fanboy Proton ramai sangat. macam komen daripada budak-budak pun ada. Ke memang kebanyakannya budak sekolah lagi?

  39. Proton bwh drb jauh lebih baik dr sbelumnya.mlh preve tak patut kuar lg tp x bos nak brenti,tu yang push kuar juga tu…ok titik..pe pun preve 3rd batch jauh lbih baik slps drb tybyh team untu urus problem preve..hope2 benda ni tk brebti stengah jln…syed mokhtar juga ckp beli proton sbb nk jaga nama baik org melayu..baik buruk kreta kita..kita yg buat..bkn mcm british yg duk komen kreta org buruk etc..tp industri kreta satu satu org abik..

  40. ini saya punya chop2 yang tak berapa nak jadi & agak cacat, hahaha…

    chop2

    • Nice bro. . .Camni la yg sye fikrkan aritu. . .tapi tmpat Plate tu cam besar sngat…But entirely Very NICE..

    • Not bad. Cube bro amek cue dr subaru impreza hatc plk. Rase2 preve hatch lebih kearah tu sikit kot?

      • Trima Kasih Bro for komen…hermm..cam Subaru Impreza. . .rasany kalau boleh Bro Campro or Bro Amirul lagi pro bab2 manipulation photoshop nih. . .saye buat render yg kt atas tu pun guna MS Paint jer.. =)

    • nice

  41. ini hasil chop2 saye pulak :D

  42. tp dgr kabar rear lamp nya ..melentang..bkn menegak pak..

  43. Ramai tgh bayang lampu belakang dier mcm kete biem, tapi rasanyer yg h/b nih pon akan anti climax mcm drl preve sedan gak rasanyer, last sekali keluar drl x mcm audi nyer yg terang. preve nyer jenis cam malap sket. Adakah harapan rakyat terlalu mahal untuk dipenuhi? Kiter tgk launch sebelum raya karang. Cantik ker tak light guide yang ader satu line tuh.

  44. Semalam pukul 8 Malam ade nmpak 2 buah P3-22A tgh test kt Highway menghala ke selatan. Mase tu kt dengkil.. Cehhh.., lupe pulak nk ambik gambar die.

  45. Btul bro campro….kompom bawah trade plate ada led light..cuba tgk gambar spy preve itam yg amik waktu mlm…tgk bawah trade plate ..ada kan…

  46. kalau tak silap dekat europe perlu ada satu lampu amaran dibahagian belakang yang lebih terang dr lampu waktu malam… ni diperlukan especially bila hujan atau salji yang mmg cukup terang… ada terlihat beberapa kereta VW dan KIA menggunakan nya… kalau kita tengok macam lampu tu tak balance (mcm sebelah terbakar) .. tapi mmg digunakan untuk pandangan yg lebih jelas bg mereka dibelakang.. rasanya itu laa lampu yang kat bawah plate tu..

    • this type of light is called rear fog light which is only to be used under curcumstanceses where by weather implicates the situation.
      but somehow car like chery eastar turns it on at nignt without any rain or fog which its glare for the car behind. which this is totally wrong.

      in europe people can be stopped by police is they turn it on without purpose.

      • lampu tu terpasand bila lampu foglight depan dipasang…. keter yg masuk EU mmg ada mende nie.

      • yep. Tapi masalahnyer kat malaysia nh, kadang2 kabus tebal dan semestinya hujan lebat adalah normal. Disini lah bende nh boleh pakai.

    • lah ye ke. baru tau. good info. selama ni igt lampu tu terbakar sebelah la sbb sebelah je yg terang. rupa2 nye ade fungsi lain. hahaha. how noob i am!

      • kat van syarikat ada sebijik. Era Komuter. mmg ada rear fog light. Tapi tak seterang preve la.

    • preve’ sedan pn ade fog light blkng..mmg guna bila time hujan/b’kabus..:)

  47. Kenapa takde yang photoshop macam ASX/CTH200? Coresix kan cakap lampu dia masuk bonet? Banyak PS ikut stail Polo/BMW.

  48. fog light mcm lancer spotback ke ?

  49. kia rio looks awsomely clean, unmistakenably german. but ok for that cutey size,
    but preve is bigger, the way how the rear should be treat is not a rio like. so,,

  50. It would be nicer if proton can hide the rear door handles. Sporty look,,,,,

  51. off topix
    sja berkongsi first art work sory xberapa kemas….savvy + head lamp emas

  52. P/s: exora bold basic launch 9/1 nh. 69k for cfe 16′ steel rim.

  53. sini la. Cps dah nak EOL. yang tinggal bold, prime dengan standard . All cfe.
    http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/71701_467700583265793_775836455_n.jpg

  54. lampu depan p3-22a

    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqHyTh1Iz91CT785sI2EJS8xKu–vOppnlrjf4qMCSTPD0A6-6NwSkcagtDg

    nampak gambar lampu yg kecil tu… itu bukan bentuk lampu proton preve ia lebih tajam & runcing ke atas
    mungkinkah ia sebenarnya gambar lampu p3 22a?

  55. Good move for proton to exploit cfe in exora range, sadly Neo is not included . It seemed that cps engine is phasing out but what proton can do is to pass the cps engine in saga, like the manual saga will have 1.6 cps.

    Same goes to preve all they ask is cfe. Paying 63k with power of some wanting is quite a frustration.

    From no I hope proton knows what it means by desire to own a car. It mean what the most the car has to offer wth the least budget. I think exora cfe basic is a good move and should be applied to other ranges too, its such a waste iif the ready potential not to be make used to.

  56. Dah ada iklan bold standar cfe kat radio, taglinenya klu tak silap aku : prestasi bukan lagi suatu kemewahan. lebih kurang mcm tu huhu

  57. Ilustrasi dari bro voyager86 utk rear Preve Hatchback (P-322A) dah hampir 95% sama. Tahniah!!!

    • Jika macam tu takde apa yang istimewa la.

      • Kenapa tak istimewa? Preve hatcback design belakang dia paling tidak mesti kekal sedikit identitinya. Kalau lain terus, itu jadi kereta lain.

  58. Preve have to be in preve way, do not confuse with other car, the designer has seen the possibility and what the best combination to make a hatch preve. If we look at Audi s3, it not complicated.

  59. setuju,bukan semua sedan>hatcback tukar design secara total (terutama part blkg)….
    cth mcm mzda 3

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,458 other followers