funtasticko design

http://funtasticko.net

Lotus Racing bakal beralih kepada enjin & gearbox Renault musim depan

10 Komen

Khabar angin sedang kuat mengatakan yang Lotus bakal beralih daripada enjin Cosworth yang ternyata tidak kompetitif kepada enjin & gearbox dari Renault musim depan. Ini amat dinantikan sebab terbukti enjin Renault amat kompetitif musim ini dimana 2 pasukan iaitu RedBull & Renault juga menggunakan enjin yang sama. Mereka boleh bersaing serta menewaskan kereta yang menggunakan enjin Ferrari & Mercedes. Berita terbaharu juga menyatakan Vitaly Petrov bakal menjadi pelumba pasukan ini musim depan. Buat masa ini belum ada pengesahan dibuat tapi diharapkan berita ini akan menjadi kenyataan & peluang kita untuk melihat pasukan ini lebih menyinar musim depan amat cerah.  😉

Advertisements

10 thoughts on “Lotus Racing bakal beralih kepada enjin & gearbox Renault musim depan

  1. Ala… kenapa tak naikkan jer Fairuz Fauzy jd main driver… sedihnye..
    anyway, bagusla diorang nk tukar enjin.. sebab enjin cosworth “not worth it”!! hehe

  2. Enjin Cosworth ialah enjin Worth for Cost. Mungkin murah kot. huhu.

  3. bagus la tu kan..kata org,nak bjaya kene mule dr bawah..lotus pon dah lama dlm bidang ni..walopon penah jatuh dulu n sekarang bangkit smula..bangkit secara sederhana..musim depan lg power..kite sbg penyokong tetap sokong..gudluq

  4. Dah macam Savvy pula guna enjin Renault. 🙂

  5. betul tue…cam satria neo s200 tue…rally punya..enjin renault

  6. hope makin laju er…klo nk cakap engine cosworth 2 x laju x bleh gakz pasal asal williams bleh bersaing ngn power2,,, pakai engine cosworth jew ma. hahah

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s