funtasticko design

http://funtasticko.net

Exora Hybrid di Putrajaya!!!

41 Komen

Adakah Exora Hybrid ini sedang menjalani ujian sebelum model produksi dipasarkan nanti? Kemungkinan juga Exora Hybrid ini diserahkan kepada Kerajaan untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi. Gambar ini dikatakan telah diambil di Putrajaya. Terima kasih bro Sunichi kerana bagi link ni http://3.bp.blogspot.com/_LC6_pVy_eK0/TNCjAID8d5I/AAAAAAAAANw/qLJuXkzkxVY/s1600/DSC_0585.JPG

Advertisements

41 thoughts on “Exora Hybrid di Putrajaya!!!

  1. wah.. teringin nk tgk ruangan enjin dia..
    body stiker tu mmg nk bgtau hybrid.. 😀

  2. semoga hasrat Proton menjadi pengeluar kenderaan hybrid NASIONAL akan tercapai, hee~

    😀

  3. Mybrid ni maintenance macamana terutama dari segi kos? Difahamkan untuk Prius dan Civic bateri lifetime hanyalah 10tahun.

  4. btolke maintainance kete2 hybrid ni mahal..wlpon kete ni da nk mkin murah..cm x bbaloi ja..

  5. good job proton….. ini lah kereta hybrid pertama malaysia….

  6. Kalau 10 tahun.. itu bukan “hanyalah” itu dah sangat baik.

  7. nampaknya tahun depan banyak model nh kuar la..
    Exo Turbo, Exo Hybrid, Perdana R, Inspira FL…

  8. MERIAH DUNIA AUTOMOTIF MALAYSIA SKANG NIE…

  9. bateri mahal mau cecah belas2 ribu, tu la sbb 2nd hand value kenderaan hybrid sgt2 jatuh..

  10. kos tukar bateri dlm 10k ke 20k…
    sgt mahal….

  11. makin banyak kereta hybrid, maka kos nya akan semakin rendah.. economy of scale.
    good step, Proton. hampir semua pengeluar kereta utama dunia dah ada kereta hybrid masing2. so it do make sense..

  12. kengkawan…. pendapat aku, kita kena ikut perkembangan zaman. Revolusi peralihan penggunaan penuh petrol kepada kuasa hybrid.

    masa kereta berkuasa wap mula mula diperkenalkan, orang jalan kaki lagi laju, apatah lagi kalau naik kuda… tapi lama kelamaan, kuda hanya jadi lambang jenama kereta terlaju didunia!

    terbayang tak 10 tahun lalu, tv plasma atau lcd? berapa harga 10 tahun lepas, banding hari nih?

    kita mesti percaya dalam kurang dari 10 tahun dari sekarang, isu harga dan maintanance bateri bukan lagi masalah besar, ianya akan jadi lebih tahan dan lebih murah! percayalah! berbanding dengan harga petrol akan bertambah naik!

    langkah berani Proton untuk menjadi barisan pengeluar pertama didunia mengkormesialkan kenderaan hybrid amat terpuji.

    Jangan fikir ” Ohhh! 10 tahun akan datang, bateri akan murah… masa tu la aku nak buat hybrid!!”

    fikir fikirkan….

  13. agak2nya Exo Hybrid punya pickup ni camner…cam pakai ron97 @ ron95 punya fuel…

  14. klau proton bleh olah kuasa electric power sbg back up power ketika overtaking pasti menarik….

  15. exora is a nice mpv, after looking at it for quite some time i notice that the front hood is a bit boring probably proton could add some nose line like the satria neo . and for the side view also the body appearance is thick, so like the satria neo lite although no plastic side molding ,a sharp edge line mold on a door is enough to eliminate the blankness on the surface on its door.
    i think the stylist might want to think of this. i think this is a miss for exora interm of waist line and a nose gesture on its bonnet.
    thats all, i hope people from proton read this.

  16. Top gear australia race pakai satria neo s2000 video .. 20 minit terakhir.
    http://www.streetfire.net/video/top-gear-australia-03×00-20100928_2075260.htm

  17. exora…
    saga facelift…inspira fcelift..perdana R…persona R…Emas…..banyak2

  18. topik saga facelift “sejuk” seketika….kahkahkah

  19. semalam lalu dekat Proton kat area USJ 12 nun…..dlm banyak2 keta Proton paking kat luar tu..ad satu keta menarik perhatian aku..waaaaa..itu Proton ******** tu……lawa gaks….

    malangnya..hanya nset nokia 1100 aku je yg bwak….perffthh!@#^({P?>P_)

  20. bukan inspira..kete ni pnah menjadi topik hangat dulu…

    misteri katanya……

  21. keter misteri..x tau nk panggil apa..Exora MULE…mmng stil dlm sticker..sebenarnya kalu tengok live cantik kete tuh…
    dalm gmbar nmpk cam pelik

  22. MAKESURE NNTI KLO TERSEREMPAK CAPTURE PIC..JGN LUPE BWK CAMERA..XKESAHLA KAMERA PHONE KE APE KE..JANJI ADE..HEHE

  23. kalaulah dr sekarang proton buat rekabentuk sendiri utk semua model keluarannya tanpa bergantung dengan negara luar,mungkin 10tahun akan datang ataupun tak sampai pon setahun,byk sykt luar akan melabur atau bekerjasama ngan proton……barulah rakyat MALAYSIA boleh berbangga 100% dengan proton….ada identiti 1Malaysia,maka tak akan jadi bahan kutukan negara lain setiap kali model proton dilancarkan…….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s