funtasticko design

http://funtasticko.net

PANAS : Brochure & Booklet Proton INSPIRA!!!

45 Komen

Brochure

Booklet

Tinggal 2 hari lagi sebelum pelancaran rasmi Proton Inspira. Ini adalah brochure & booklet yang bakal diberi kepada pengunjung2 showroom Proton nanti. Tadi pun berselisih dengan treler yang angkut Inspira, tapi tak sempat nak snap gambar sebab tengah drive. Dengar cerita dah ada kat stockyard. Sama-sama lah kita ke showroom Proton yang berhampiran 10 November ni.

Advertisements

45 thoughts on “PANAS : Brochure & Booklet Proton INSPIRA!!!

  1. Wow, PROTON Ride&Handling!
    Syabas Proton kerana yakin dengan “brand name” sendiri!

    • Proton Ride and Handling..(Ni maksudnya sendiri tune punya. xde pinjam2 Lotus lagik.huhu)

      • sebenarnya lama dah proton tune senderi ride n handling kereta2 proton….tp marketing wise ssh nak jual…skang nama proton dah bagus and orang ramai dah tau r&h proton sangat baik….so bleh la pakai nama sendiri

  2. syabas~!!!!!!!!!!!!!!

  3. TERBAIK laaaa Proton~!!

  4. proton ride and handling, cool…

  5. wow.. ok la tuh.. kalo dah terbukti sedunia nanti .. maka banyaklah syarikat nak minta khidmat konsultan kereta.. untuk ride and handling… hihi. go go

  6. err.. sekali tengok gambar inspira kat brochur tu nampak macam saga blm lak.. hehe… ada imbaih2 ..

  7. terbaik dari ladang.. pergh

  8. macam ne la rupa phase 2 nanti, harap ada major changes terutama dibahagian lampu depan belakang & keseluruhan bumper..lepas tu interior kasi lain, kalau boleh Proton yg redesign semula..

  9. check specs lancer 2.0 gt singapore = 199 nm. ada beza ngn inspira ek?

  10. Lncer gt specs luar negara berat 1800 kg lebiih… inspira ni tak sampai 1400 .. agaknya side airbags berat kot?

    • mungkin ada tambahan side impact bars & Proton dah tukar suspensi asal Lancer dengan yang Proton punya, xsilap stabilizer bar kat suspensi Lancer diorg xpakai..tapi handling Inspira lebih baik & comfort walaupun pakai tayar 16″, Lancer GT 18″

    • other place kerb weight 1385kg la…cuma inspira 1335…entah mana 50kg pergi

      • material la…kan dah tukar bayk dari lancer.. that why kurang 50kg

      • hahah…
        bang spoiler x masok…..
        rim 18 x da…
        body lacer gt keras x kosong @ x lembut sgt…

  11. speker kot.. lancer gt ada 6 speker + 1 woofer

  12. PROTON RIDE AND HANDLING……I LIKE…

  13. Hp dan torque Lancer Gt lebih tinggi. apa pasal ek? sedangkan Proton takkacau engine atau Ecu . atau saja je proton quote rendah nak ambik hati butthurt? huhu

  14. typically, japanese carmakers quote the power figures upon using higher quality petrol that are available there in Japan (RON99-100), thus the higher power figures….probably proton quote the power figure base on RON95 that we use here…

  15. xda ke pic yg close up ckit..hurmm

  16. pe maksud arkamys tu?
    “audio with arkamys system”

  17. 14hb ke 10hb launched ni? Tapi yang lebih penting nak tunggu Inspira yang 2nd phase. lagi misteri. Perodua punya Viva Executive a.k.a Baby Alphard tu xde citer pun.

  18. xtaulah betul @ tak, inspira punya enjin output untuk 2.0 sama dengan enjin asx, iaitu 150ps 197nm, yang beza cuma peak torque aje. xsilap aku, enjin pada asx nih dah menepati euro5(maaf kalu salah) tapi mengikut laman web mitsu malaysia, enjin pada lancer ex@gt 155ps 199nm adalah euro2 compliant ajer, masih comply kat malaysia, tapi x comply di euro,tapi biasanya, kalu makin tinggi emmision compliantnya, makin reduce powernya.

    kerb weight lancer ex ialah 1358kg, manakala inspira adalah 1335kg, so different hanyalah 23kg.

    tapi bile melihat kepada turnig radius, lancer ex ialah 5.7 meter, manakala inspira ialah 5m, so kita bleh tahu yang byk menda telah diubah dibahagian bawah lancer asal termasuk steering rack, so mungkin perubahan itu telah mengubah berat kepada kurang 23kg, kalu dilihat dalam laman web lotus engeneering, memang lotus mengaplikasikan lightweight dalam handling dynamic diaorang, itu tidak dikira sekiranya proton menggunakan bahan komposit seperti fender exora untuk reducekan berat inspira.

    tapi banyak features dalam exo yang tiada dalm lancer ex seperti isofix, auto light sensor, auto rain sensor, welcome home light and coming home light.

    tapi kalu dilihat, lancer gt turning radius dia pun 5m, kalu tengok kunci pada inspira, ianya sama dengan gt. so bleh katakan exora adalah kacukan lancer gt+ex. dimana inspira ada sume yang terbaik dari kedua2nya, sebagai cntoh, lancer gt hanya ada audio controller jer kat steering, tapi inspira ada dua2, macam lancer ex. lancer ex handling out x macam gt, tapi inspira handle macam gt, comfort macam lancer ex. so good for both world.

    ada orang complain lokatoo cheap, xtaula cheap atau x, tapi lokatoo bleh masuk garmin, papagoo, igoo. member haku pakai lokatoo exo dia, dah ada 4 gps dalam 1, garmin, lokatoo, papagoo and igoo.

    ok, salam

  19. macamana fuel consumption utk 1.8MT, 1.8AT dan 2.0AT lebih kurang je..mcm xlogik plak??? maybe ada tipu muslihat nii…hehehe

    • power-to-weight ratio..engine effiency factor, etc etc…most of all, the way u drive will determine fuel efficiency…

      contoh, engine kete / heli / plane remote control atau genset kecik jer..tapi makan minyak kuat, kenapa? lack of effieciency sbb engine terlalu kecik, power/heat-loss byk sgt due to low CC & small cyclinders…internal combustion engine plg efficient at 400cc-500cc per-cyclinder…2.0 car, higher torque, tak perlu rev rpm terlalu tinggi = jimat minyak….highway cruising speed (110km/h) at around 2000-2500rpm = jimat minyak….unless speed up to max, mmg lar makan minyak byk..

  20. pehh. kaler putih tu nampak cute la bro. Tahniah Proton! Tapi ada pulak Pak Menteri yang kutuk2 Proton pasal ambik model sedia ada Lancer, tukar bumper etc dah siap. Tapi yang herannya takde pulak dia gi kutuk Perodua yang dari dulu sampai sekarang tak habih-habih kerja tukar bumper Daihatsu & Toyota? bute ke apa.

  21. X sabar nak test drive nanti nie…

  22. manual lg power dari cvt

  23. sy ade ford turbo 1.8..agak2 leh ke sy berentap sama inspira..???

  24. perodua launch la apa pon…mcm x bernafsu nk tau…

    dh boleh agak bentuk n rupa…

    upgrade la cm na pon…

    semakin bosan ngn perodua

    UNLESS…perodua buat satu model yg ada IDENTITI sendiri..their own design..dr segi tech nk amik daihatsu ke porsche ke x ksah…janji identiti sendiri…..mcm Proton..waja..design sendri tp tech mitsu..no issue…

    *BARU LE BANGGA CKIT NK CITE KAT KWAN2 DR JEPUN OR LUAR..THIS IS MALAYSIAN CAR PROTON ….

  25. YG ADE MENTRI KUTUK PROTON REBADGE MITSU TU KAN…SEBENARNYA DIE X TAHU TU PASAL KONSEP SHARING PLATFORM, BUSINESS PASAL AUTOMOTIVE NI….

    YG DIE TAU CAM NE NK WAT BISNES KAYU BALAK JE KAT TEMPAT DIE TU….

    BTW..BAB2 UNDANG2 NIKAH PON X TAU…MAIN NIKAH JE..TIBE2 OOOPPSS…BINI TUE SAMAN…AYO….BAIK PENCEN JE LA…AMENJAK KAHWIN NI TAU PULAK NK DOK DIAM DLM PALIMEN TU…TIDAK SUARA DIA BERGEMA…

    DH KALU MENTRI SENIRI PON X SOKONG PROTON..HMM…I WONDER Y..

    • Itu menteri bullshit lah… dalam parlimen selalu mahu berkelahi… tin kosong.. suara je berdegar2 bagi aku org macam tu nak tunjuk kononnya dia adalah adun yg aktif.. padahal kosong.

  26. 1.8cvt aircond takde full climate control- manual ke….??
    ada advance safety feature – ISOFIX
    Anti trap mirror – hanya utk driver side je …rasenya nanti 2nd phase maybe utk semua tingkap..takpun untuk SE version

  27. ade sape2 yg dh book dpt info biler kete dpt??
    SA bgthu sya pling lewat hjung bulan ni..aduiiii..

  28. Syabas Proton! Nak tanya skit, ade brape transimi untuk manual dengan CVT?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s