funtasticko design

http://funtasticko.net

RENAULT-SAMSUNG SM7 Concept!!!

16 Komen

UPDATE : Proton Perdana RENAULT-SAMSUNG

* Artwork ni belasah pakai AI je, PS tak berapa pandai, hehehe..😉

Ini merupakan kereta konsept terkini dari RENAULT-SAMSUNG, SM7 Concept. Sedang dipamerkan di Seoul Motor Show sekarang. Apa yang menariknya, kereta konsep ini menggunakan platform Nissan Teana/Maxima sebagai asasnya. Boleh dikatakan juga sebagai Nissan Teana/Maxima yang telah mengalami proses “reskin”. Model ini juga berpotensi menjadi pengganti Proton Perdana jika Proton secara bersama dengan RENAULT-SAMSUNG membangunkan model ini. Nissan FUGA tu nampak macam kurang “masyuk” dengan Proton punya styling/design language. Yang ni masih banyak peluang untuk dieksploitasi design yang sedia ada.😉

16 thoughts on “RENAULT-SAMSUNG SM7 Concept!!!

  1. sekali imbas pada bahagian sisi, seperti Honda Accord.. depan seperti Audi.. belakang macam~ Mazda mungkin.. apa pun, rekabentuknya memang CUN~!

  2. yup..design ini much better and kalau proton malas sgt nak reskin full bole je buat major front facelift itu utk abit perdanaish. rear design yg ini dah cantik dah bg aku coz sprti ada element lotus, rear eterna dan aston.

  3. Design camni proton patut buat..baru la ade rasa ~WOW effect~penuh dengan elemen kesempurnaan..

  4. bro campro.. artwork tu, nampak GARANG la.. cun!

    • tengok berita tadi, team Proton dapat no 1 & 3…cayalah neos2000..boleh beat evo 10 tu, hahaha

      • hampir semua evo OUT. hihi

        http://protonmotorsports.wordpress.com/

        In terms of casualties, ex-APRC champion Cody Crocker fell short of luck after going off the road. Other casualties included Japanese driver Katsuhiko Taguchi, Pertamina Cusco Racing’s Rifat Sungkar and team mate Yuya Sumiyama, former British rally champion Mark Higgins and Malaysian driver Saladin Mazlan – all behind the wheel of a Mitsubishi Lancer Evolution X. Well known Karamjit Singh in his Lancer Evo 9 also fell out due to a mechanical problem.

        All in all Day 2 eliminated seven of the top seeded drivers

  5. smart gak sm7 nih

  6. Keputusan rasmi untuk Overall 1st Leg Malaysian Rally APRC 2011. (boleh rujuk web malaysianrally 2011)

    1) Chris Atkinson 02:06:29.4 Neo S2000
    2) Gaurav Gill 02:08:09.8 Mitsubishi Evo X
    3) A. Mcrae 02:15:56.7 Neo S2000
    4) Brian Green 02:19:54.6 Subaru Impreza WRX STi

    7) Akira Bamba 02:38:38.0 Neo Cusco

    Katsu Taguchi, Rifat Sungkar, Cody mungkin akan menyertai Super Rally esok. (Di mana kereta mereka mungkin kemalangan, rosak atau sebagainya)

    Kereta Mcrae mungkin kehilangan tork sebab melalui pendengaran saya, bunyi Neo-nya macam bunyi ekzos pecah.

    Penyertaan penonton amat menggalakkan. melihatkan ramai juga anak dara2 datang bersama keluarga bersila atas tikar mengkuang menonoton rally di bawah pkok kelapa sawit.

    Pnyertaan rally kali ini sangat memberangsangkan. Sebanyak 38 kereta memasuki saingan pada tahun ini.

    Misubishi mungkin kereta paling berkuasa dalam rally ini. Tapi perlu juga mengambil aspek teknikal, pemandu dan sedikit nasib baik untuk memenangi perlumbaan kali ini. Setakat ini Neo S2000 dipandu Atko kekal mendahului saingan sejak Stage2 lagi. Diharap mementum ini dapat diteruskan untuk sesi esok.

  7. hidung tersumbat.

    Alister was forced to reduce his pace to contain an overheating problem. The problem, which cost him more than four minutes, was later resolved and was found to be caused by debris and vegetation blocking the air path to the radiator through the front bumper grille

    • Betul tu..masa di SS7 petang semalam saya ada tanya dengan sorang wakil Proton Motorsports level dato barangkali. Saya tanya

      Me:”kenapa kereta no3 bunyi macam ekzos pecah?
      Him: “Entah, aku pun xtau. Tapi banyak daun masuk dalam radiator”.

      Tapi Neo milik Atko/Chris memang dahsyat lajunya..Langsung xbagi ruang kat Lancer Evo. huhu

      p/s: Hari ni sambung tengok rally lagi. Lepas tu kena balik KL plak..Penat………

  8. Berita Best!!!

    Neo S2000 score 1 dan 3 podium finish untuk APRC2011.

  9. Pasal SM7. Depan dah cantik, ala Audi tapi lebih elegan. Belakang agak bland sebab depan dah nampak fluid dan belakang takde macamtu pula. Cuma bagi aku belakang begitu cukup menawan. Tapi bila tengok tepi, meh… Itu side profile Teana tanpa apa-apa perubahan.

    Reskin Perdana. Design yang cukup menarik tetapi banyak sangat elemen BMW. Paling jelas di headlight dan hood. Nanti orang kata, tak tiru tak boleh ke? Payah pengkritik Proton ni. Kekalkan saja front design asal SM7 tu. Nampak macam Saga pun ye juga.

  10. sori, off topic.. ada spyshot exora turbo g http://www.sembang-auto.com/2011/04/gambar-spy-shots-proton-exora-turbo-di-rnr-seremban/#more-3834
    kalo tgk lam gambar ada reverse camera tuk exora ni, mmg mantap ler… ni mesti HU jenis lcd ni.. disk brek besar giler dpn blakang..

    tq

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s