funtasticko design

http://funtasticko.net

Lagi SPYSHOTS SUV Youngman ditemui!!!

26 Komen

Nampak gayanya menarik design SUV ni, DNA Lotus APX/Proton MSX masih kuat lagi, cuma diberi sentuhan terkini supaya nampak lebih fresh & up to date.. tak sabar nak tengok final produk macam mana.. harap Proton boleh “restyled” SUV ni semula dengan lebih cun & tambah jadi line up baru Proton yang masih belum ada lagi segment SUV ni..🙂

26 thoughts on “Lagi SPYSHOTS SUV Youngman ditemui!!!

  1. depan cam range rover pon ade gak
    yang belakang cam porsche cayenne

  2. parking camera xcantik …..

  3. akan guna 4G93

    1.8 dan 2.0 Mit engine …..

    7 seat 2+3+2

    • betul ke 7 seat? klu betul mmg menarik ni

      • china website tulis punya ….

        青年莲花SUV最新谍照曝光采用三排座椅 = Young Lotus the latest spy photos SUV with three rows of seats

  4. Still ade kaitan ngan P1 lagi ke?? Xtaulah~~

    Kalo pun P1 nak wat SUV, wat lah cam Kia Sportage 2011, radical design…suke sangat tgk

  5. dang. proton caught me off guard. what a beast looking monster. totally unexpected. come on proton. do not let us hold our breath for too long.

  6. Sportrim die sama je dgn exora gold tu…

  7. Semalam sembang2 dgn ahli kejiranan rumah saya. Tak sangka seorang daripadanya bertugas di Structure RnD Proton SA..Tanya skrg dia tgh buat ape. Kawan tu jawab tgh workout dgn structure LCC (Lotus City Car). Antara perkara lain yg saya take note ialah:

    1) P321A akan dilengkapi dgn rain sensor.
    2) Proton dapat sejumlah royalti bagi setiap penjualan SUV Youngman.
    3) Enjin CPS adalah enjin paling mahal antara enjin Proton.
    4) Model LCC, interiornya dah siap. luar belum lagi. Enjin 1.2 dan 1.5, Launch 2013.
    5) Drawback bagi Exora REEV ialah bunyi bising enjin wankel 0.8.
    6) Proton beli sebuah Toyota Passo Sette (paling low end) dan menyewa sebuah Perodua Alza (paling high end). Apabila ditimbang, Passo Sette jauh lebih berat daripada Alza. Tujuan comparison ni, saya lupa nak tanya.
    7) Pasal P321A, saya tak sempat nak tanya. Member2 lain sibuk tanya benda lain.

    • menarik info2 ni bro… rasanya proton compare alza dgn passo sette tu nak tau macam ne boleh hilang berat secara tiba2, hahaha… bayangkan hi-end alza dengan low end passo sette berat lagi passo sette tu..mesti ada beza material & jenis besi yg perodua guna.. kalau beza material secara automatik crash test punya result confirm akan beza.. lu fikir la sendiri, hahaha…

      • Definitely, Crash Rating produk Perodua sama sekali tidak boleh dirujuk kepada data Crash Test Toyota/Daihatsu. Ini merupakan penipuan terang-terangan oleh dealer2 Perodua.

        Saya percaya, Perodua secara rasmi tidak pernah claim apa2 berkenaan crash data bagi keluaran mereka. Cuma dealer2 yg berperanan menipu pembeli dgn video youtube ataupun data JNCAP/EuroNCAP.

    • nnt raya haji, singgah la umah die, korek rahsia lg….hehe..=p

    • P3-21A..timbang body kosong 400++kg..betoi ke info ni??

    • Haha, kitorang potong lembu isnin ni..bolehlaa sambung menyembang.

      Kawan tu bahagian struktur. Dia pun drive high speed testing kat Spain. Berkenaan LCC, Proton panggil LG CNS lagi. Jadi saya fikir, LCC-EMAS takkan sama dgn Mitsubishi GSC.

      Baru saya tahu, diorang buat kereta dari dalam keluar. Bukan dari luar kedalam. Sbb tu bila versi production takkan sama dgn versi sketch/konsep/impression.

      Dia siap pesan lagi, beli apa2 kereta, janganlah memandai pasang skirt. Lebih2 lagi skirt kat depan bawah bumper. Nombor plate pun jangan ubah. Sbb sedikit perubahan akan menjejaskan air flow yang manufacturer dah set up/design. Kereta Proton katanya level kereta conti. Cuma sikap vendor yang selalu mengubah material spec menjadi lebih rendah daripada apa yg Proton dah design.

      • saya pun pagi tadi sembang dgn vendor safety T.malam,ni x sabar nak tunggu gambar P3-21A klau dia nak bagi la(ayat dh cukup power tadi),cuma dapat hand guard P3-21 jer!!heheh

      • itulah bro, agreed apa yg bro ckp. my fren yg keje (rnd) dlm tu pn ckp cmtu, pening kepala diorg act ttg vendor ni.

        xde pragmatic solution ke utk solvekn?

    • Semua orang nak tahu berkenaan apa Proton buat…tapi xde sorang sibuk2 tanya apa Perodua sedang buat sekarang..sebabnya Perodua memang tak buat apa2, hanya menunggu arahan dari Daihatsu..Daihatsu bagi green light baru leh buat, xde inisiatif untuk lebih maju sebab takut2 lawan tokey…=)

      Berbalik ke P321A, banyak features stakat ni..rain sensor, 6-airbag bla bla bla…jangan wat harga highline lebih 70k udah le, tak mampu den nak membolinye….

  8. Suv kalau enjin cps tu…jawapannya boringggg….

  9. model ni nampaknya akan menjadi satu kejayaan lagi bagi proton nampak gah!
    Info yang bro fridzmax bagi sangat bagus.. tak sabar nak tunggu berita yg seterusnya huhu.. ^^

  10. lps nie proton bole masuk rali paris-dakar pulak…..kasi basher bertambah butthurt lagik…wahahaha

  11. Ini komen yang dicari….yup dh sampai masa Proton terbang lebih tinggi.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s