funtasticko design

http://funtasticko.net

Proton tempat kedua di rali New Zealand

18 Komen

Pasukan Proton berjaya meraih tempat kedua di rali New Zealand melalui pelumbanya PG Andersson . Ini merupakan podium keduanya di Super 2000 World Rally Championship (SWRC) setelah berjaya mengemudi jentera Satria Neo S2000nya melalui cabaran getir sepanjang tiga hari perlumbaan berlangung.

Satria Neo S2000 juga merupakan jentera ke-8 terpantas keseluruhan,  1.4 saat dibelakang pendahulu keseluruhan rali tersebut Petter Solberg yang berada dalam kategori WRC. Ia juga merupakan kereta S2000 terpantas pada hari ketiga dan terakhir rali tersebut yang merangkumi 22 pusingan dengan jarak keseluruhan 413.94km.

Tahniah Proton!!!

18 thoughts on “Proton tempat kedua di rali New Zealand

  1. bravoooooooooooooooooo proton

  2. Proton smakin gah…go go Proton…( tebayang susunan lampu Exora td..lawooo)

    • ( tebayang susunan lampu Exora td..lawooo)?

      Ahah! ada citer baru Exora ke? Persona takde FL ke… letak la CVT!
      tapi aku rindu sama Preve-ku (sekali isteri sudah pau! aku pulak pakai VIVA dia)

  3. no keseluruhan termasuk wrc atau swrc sahaja?

  4. SWRC jumpa Skoda. APRC pun jumpa Skoda…

  5. proton dlm rally kalo xde mekanikal failure, mesti leh menang.. tp tu la, badi ni berterusan lak.. (terkezut tgok kete caterham f1 potong ferrari, felipe massa smlm kat litar valencia)

    • battle for 3rd final lap smlm plg best ar, marah giler hamilton, last2, 22 xdpt podium, schumi gak, rezeki die, lama kot xnaik podium. hehehe

  6. tahniah team swrc proton..syg skg mcm2 berita tk enak dlm kain penakluk baru proton…kekgi ade lg tk nama proton..

  7. TM return soon

  8. Please ….. TM balik kampung

    Asia answer to BMW ?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s