funtasticko design

http://funtasticko.net

Proton Prevé R3 beraksi di Litar Sepang

15 Komen

Buat julung kalinya Proton Prevé R3 muncul secara tidak rasmi dan sempat beraksi bersama Satria Neo R3 di Litar Sepang sempena Proton Green Mobility Challenge. Kereta ini telah dipandu oleh pemandu Proton R3 Race Team, James Veerapen. Gambar ini telah diperolehi dari www.facebook.com/ProtonMotorsportsR3.

Menurut www.facebook.com/ProtonMotorsports pula, kereta lumba Proton Prevé R3 ialah versi 1.6 IAFM yang sama spesifikasinya dengan kereta lumba Satria Neo R3 yang kini sedang bersaing dalam Malaysian Super Series 2012 (MTC2 atau Malaysian Touring Car Class 2). Kereta tersebut dibina mengikut piawaian yang ditetapkan untuk perlumbaan tersebut dan bakal menjadi taruhan pasukan R3 untuk perlumbaan yang akan datang.

KLIK UNTUK BESARKAN IMEJ

IKLAN : Jom tempah t-shirt crew kahwin yang COOL & GEMPAK!!! Klik sini https://funtastickodesign.wordpress.com/2012/10/05/jom-tempah-t-shirt-crew-kahwin-yang-cool-gempak/

15 thoughts on “Proton Prevé R3 beraksi di Litar Sepang

  1. Pakai IAFM or CPS?

  2. Perghh…just nice the kaler…tapi rim cam x brapa sesuai dgn body Prevé sbb body Prevé besar then rim kcik…huhu

    P.s – R3 division ni officially maseh ader ke x?? sbab kalau x salah…dulu ader dgar cita R3 ni nk kena bubar…or xjadi?? hermm ade sapa2 boleh clarify??

  3. kenapa perlu fake grill tuu?

  4. fake grill maybe utk reducekan weight kot.. tgk nascar.. smue bnde sticker smpai lampu pun dorg pkai sticker.. nice.. dpn nmpak garangg. tp rear spoiler tu flat sgt.. kalo curve ikut surface bonet tu msti cunnn…

  5. Ada release enjin output figure dgn setting lain spt suspension n brake? Nak tau gak..

  6. Preve masuk WTCC bagus. Kelasnya seangkatan dengan Chevy Cruze, BMW dan Seat Leon..

  7. kenapa diorg gunakn IAFM??? lg senang nak tune dr CPS ke???

    • Rule utk mss adalah enjin mesti enjin asal dari model kereta tu, kecuali model tu tak menepati capacity enjin utk class yg disertai baru boleh tukar enjin dari manufacturer yg sama. Baru baca balik technical regulation tadi.

  8. IAFM byk after-market parts sebab pakai blok cast-iron campro jugak
    sedih la nape pakai cast-iron lagi?lancer Gt(bukan evo) pon pakai alluminium forgey alloy

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s