funtasticko design

http://funtasticko.net

P3-22A ditemui di lebuhraya ELITE!!!

83 Komen

close up-001

Lagi spyshots P3-22A ditemui dan kali ini di lebuhraya ELITE. Spyshots terbaru ini telah berjaya diambil oleh sahabat kita Luqman petang semalam. Nampak menarik rim aloi rekaan baru untuk model ini. Semakin meriah dengan spyshots sekarang,🙂

KLIK UNTUK BESARKAN IMEJ

trial 1  test3

IKLAN : Nak baiki gearbox automatik dengan harga yang murah? KLIK SINI!!

IKLAN : Nak beli kereta? Cari jurujual berhampiran anda di sini!!!

IKLAN : Proton Inspira model 2010 untuk dijual, RM 68 000!!!

83 thoughts on “P3-22A ditemui di lebuhraya ELITE!!!

  1. huhuhu smart nehh

  2. dah nampak sedikit bentuk badannya . Cun ni . Tak Sabar nak tengok wajah sebenarnya.

  3. terserlah “kesukanan”nya ……..

  4. nice rim

  5. nampak seksi ngan rim baru..
    it looks like 17inch rims..
    betul2 menawan hati lah kali ni..
    proton dah lakukan yg terbaik so far..
    tahniah!

  6. rear looks like last gen focus, nice

  7. look promising! pleas upgrade ur quality also proton!😀

  8. Hah!! macam vauxhall Astra Hatchback (refer to pre 2009 model)!! hehe!

    awat nampak tayar kat belakang tu macam keciiikk je.. sama macam kat preve.. tayar belakang nampak kecik je.. wheel arch kecik ke? nampak macam proportion tak betul.. pendapat saya je. harap maklum.

  9. Doa2 agar design blakang cantik hendaknya…benchmark lebih kurang macam Citroen DS4…=)

  10. Mmm… mantop!;) Kalau dah bertampal2 pun nampak cantik n seksi, apa lagi bila hilang tampalan2 tu. Cuma x puas ati sbb xde lgi spyshot bahagian depan yg begitu clear:)

    cheers!

  11. Satu lagi, disebabkan model nie dari platform preve berbumbung tinggi; paling tinggi dlm kelasnya sy rasa, preve hatchback nie dah mcm model wagon plak. Can best kalau bahagian dalam tu bleh dilipat2 n bleh transform jadi model wagon style;)

    cheers!

    • ade sbb knpe kblkangan ni proton wat bumbung tinggi … bile dikategorikan sbg global car , nk dbndgkan orang kite dgn negara2 luar , mereka lebih tinggi n besa … untuk keselesaan semua (Y)

  12. Nmpak mcm pintu blakang curve skit cutting dier, b’beza dngan model sedan…..
    X thu btul ke dak sbb mta kwan nmpak mcm 2…
    Aper2 pon salute utk proton, nice model…..

    • dari pintu belakang ke hadapan… semua sama takde beza dengan preve… coz ubah pintu dah mahal so not worth it.. since dah proven saiz cabin preve dah besar.. so kalau ubah roof line untuk dapatkan yg sporty.. head room dah rendah nanti….
      harap2 proportion belakang dia seimbang dengan depan

  13. Ni proton tolong la improve kualiti please…preve aku awal2 elok je alhamdulillah..ni dh masuk 13000 km dh mula sengal..fabrik kerusi langsung x tahan..dah mula terkeluar benang2 dia kat 3-4 tempat…tombol gear boleh tercabut seketul camtu je ( dh 2 owner aku jumpe ade masalah sama)… Pastu ni kete aku tngh tunggu terbakar je agaknya..bau petrol dr area fuel filter kuat giler..bkk pintu je semerbak bau petrol masuk dalam kete mcm bru lepas isi minyak….hantar sc bkt maluri dia kata kena tukar canister ape benda ntah..so tngh tunggu parts tu ngan gear knob baru sampai..tapi tu la risiko beli 1st model baru..yg lain sume ok je..proton bkn x ok..elok je sbb exora mc aku dh masuk 3 tahun pkai langsung xde masalah ok…so proton punya r&d buat la ujian ketahanan produk korang elok sket..jngn asyik nk tunggu feedback customer je..make sure korang jumpe masalah tu sebelum customer jumpe…
    🙂

    • yang penting bila ada problem terus refer ke service centre, kalau tak settle juga try tanya i-care

    • Kadang2 tak leh nak salahkan R&D dept jugak bang… material yg untuk first model biasanya tempah khas dari vendor. Biasanya vendor akan bg material yg tinggi kualitinya. Bila dah konfem untuk production utk mass scale, vendor ni kadang2 buat trick sikit untuk jimat kos dan maximise profit diaorang.. yg nama buruknya proton jugak… nak buat camna tanahairku malaysia

      • kawan yg kerja kt bahagian kualiti kt proton shah alam bgtau,ble dorg check sample part.ade yg xlepas piawaian,dorg akan pulangkn semula kepada vendor.masalahnya,vendor tu akan selit balik barang2 yg di reject tu dlm bundle yang lain.so if dorg check sample tu & menepati piawaian,1 bundle tu akan lepas.sedangkan dlm bundle tu ade la terselit barang yg xmenepati piawaian td.so tu yg susah nk elak pasal dorg bukan check barang satu2..dorg amik sample je..

      • pengakuan sendiri dari kakitangan salah satu vendor Proton ( juga merupakan vendor Perodua) Perodua lebih banyak reject barang dari Proton… Kenapa ya?

      • RnD slalu x mslh…proposal baik..tapi sampai ke costing mulalah mcm2….tapi biasala kompeni nie….sapa control sapa?…P control V ker atau V control P…yg sorang tu mmg byk berjasa tapi tak reti2 lg ke dok umah tgk cucu ker, concentrate perjuangan palestin ker…

      • yup.. boleh jer bagi apa2 alasan.. vendor dipersalahkan 100% pun takpe… BUT at the end… WE DONT CARE… ITS PROTON FURKING PROBLEM… consumer/customer tak nak tau problem apa yg dia org face… sbb bila rosak, bukannya Proton trus tukar ganti dgn kereta baru… menyusahkan pelanggan yg bayar dan kena tanggung hutang sehingga 9 tahun… so stop giving reason and resolve the issue, DRB!!

      • In sha Allah… DRB tengah usahakan… kan DRB baru je ambil alih PROTON tu.
        Tapi syukurlah bila ada masalah pada kenderaan PROTON ramai orang bersuara..ramai sangat!
        Itu tandanya mereka sayang pada PROTON. Tapi jangan melampai batas… TAK ADIL rasanya.

      • setuju….btolx2..
        pekara ni terjadi bukan dkt proton ja…bnyk syarikat…

    • itulah dulu saya beranggapan mcm tu gak.. tp bila dah lama dalam dunia automotive ni baru tahu.. mmg depa buat testing kereta ni dah lama dah… di rnd tu ada lagi saga yang tengh testing power window up and down sampai la ni… mmg tak percayakan.. percayalah sebab mmg ada… masa testing vendor bagi parts baik punya coz dorang nak dapat tender.. dah dapat tender mula lah tukar spec.. kurangkan sana sini….. susah nak cerita coz proton kene jaga ecosystem vendor juga… gantung tender.. company tu gulung tikar.. saper nak bagi nafkah kat anak bini.. bukan mudah nak buat kereta ni… sabarlah yer… btw akak saya pengguna preve 1st batch gak ni.. takde masalah lagi Alhamdulillah….

      • tak beraper setuju, the whole car is responsible to proton, what ever reason, mesti control quality sebelum bagi kat customer. saya rasa philosphy nak kasik makan vendor tempatan nih produa tak pakai kot walaupon berada di ecosystem yang sama. toyota and honda mesia pon tak terima kot. ader tangan ghaib yang suruh proton terima barang yang tak ikut spec ker. cer ceriter bior terang sket…

      • makcikbaruang… malas saya nak cerita… kalau makcikbaruang nie dari kaum MELAYU.. paham2 lah sendiri

      • Kalau kita ambil contoh intake snorkel Neo CPS, memang nampak kecacatan. Bandingkan dgn Neo 1st punya snorkel. Ada tercekik awal-awal lagi di depan. Sedangkan Neo 1st besar dan luas. Kedua-duanya mempunyai water trap. Vendor yang buat snorkel baru tu bukan kompeni kecik. Logo dia ada kat bawah snorkel tu. Semua orang faham kita perlukan laluan besar supaya cukup udara masuk dalam enjin. Tapi kenapa enjin CPS yang mampu mengeluarkan 25% lebih kuasa dicekikan laluan pernafasannya? Kalau perhati Neo yg digunakan dalam MSS atau S1K, snorkel lama lah yang digunakan. Terang dan nyata, tiada masalah besar pada design lama. Bezanya hanyalah snorkel baru lebih senyap. Kenapa ciri ini perlu diketengahkan pada kereta untuk generasi muda? Agaknya yg lama itu orang lain yang buat. Andaian mudah dibuat bahawa contract baru telah direka untuk menolong syarikat yang sudah kaya ini mendapatkan kerja. Kebiasaannya keperluan spesifikasi tender lebih cenderung pada petender yang ingin diberi sokongan. Apatah lagi sekiranya vendor itu dibawah naugan syarikat yang memasang kereta jenama bersaingan.

        Ini bukan terhad pada industri kereta sahaja. Ia telah lama digunakan oleh GLC atas harapan membangunkan industri tempatan. Tetapi syarikat sebegini bukanlah yang perlu diselamatkan. Kenapa GLC perlu menganugerhkan pada GLC yang lain? Sedangkan pengusaha kecil yang perlu disokong, bukan mereka yang telah mewah.

        Harapan saya DRB dapat meleraikan tali-tali yang mengengkang Proton. Biar keringat dijulang bukan lidah ditatang.

      • hahaha..taboogen…xleh nk kate ape, selagi ade vendor dr kalangan org melayu..hmmm cam tu je laa..mungkin tu vendor tinggalan zaman mahalel?

      • Saya melayu gak ( jawa siam whatever lah ), tapi dari pengatahuan saya, ader jek company yang orang melayu kijer takkan compromise bab bab quality ni. ramai.
        Harap DRB boleh la betulkan benda ni.

        Biler kiter tgk sales figure Preve tak sampai 20% monthly dari target asalnyer. kita patut sedar la kot..memang subjective, tapi tapi kenyataan tak boleh diselesaikan dgn paham paham jer kot. ker guaner. huhu…

        Satu lagi problem ecosystem nih pasal leader dier not that good la kot. macam family. kalo ayahnyer ( leader ) kurang perhatian, anak anak pon main tipu tipu arr.. nih pemerhatian saya. if orang toyota boleh duduk berminggu dekat mesin vendor dier nak kasik barang tuh quality stabil. adakah peneraju utama automotif kita tahan duduk seminggu…

        tapi system kiter ni corrupt yang kronik. amik masa nak baiki….semoga permudahkan semuanya..

      • kawan yg kerja kt bahagian kualiti kt proton shah alam bgtau,ble dorg check sample part.ade yg xlepas piawaian,dorg akan pulangkn semula kepada vendor.masalahnya,vendor tu akan selit balik barang2 yg di reject tu dlm bundle yang lain.so if dorg check sample tu & menepati piawaian,1 bundle tu akan lepas.sedangkan dlm bundle tu ade la terselit barang yg xmenepati piawaian td.so tu yg susah nk elak pasal dorg bukan check barang satu2..dorg amik sample je..

    • preve aku so far alhamdulillah..da clock >20k dan tiada masalah. cuma aritu gi remap ecu ngn program baru..makin sedap. lain2 problem xder. sgt puas hati cuma aku setuju kat hang pasal seat fabrik tu..berbulu..nak pasang kulit kacau side airbag plk..xpe pakai sampai lunyai..pastu bila diarang keluar kerusi kulit..terus tukar..apa ada hal

    • Bini aku desperate nak beli keter yg berbonet…budget dlm 90K…ikutkan preve mmg value buy tapi aku x bagi beli…pasai pa? hangpa semua tahu kan..test drive unit x bleh pakai Paddle Shifter, NVH teruk, plastik pintu mcm nak tercabut…tgk material pun potong smacam….naik keter lain dalam price range tu mcm awan dan bumi (langit tu jauh sgt tu) especially Forte yg dah 4 tahun tu….pastu refer ngan horror stories dlm LYNN (beribu page beb) …jadi aku n bini aku pun sepakat x beli Preve pasal x nampak improvement lgsg ngan keter aku skang nie (Neo CPS)…cukuplah skali proton..org dah bagi can, cuba lupakan kisah hitam aku ngan Neo aku skang tapi masih lagi tanak berubah….sampai bila management hangpa nak jadi balaci/lembu tambatan vendor nie…ingat akhirat skit…

      • tak faham komen omanjedi preve aku takda masalah pun bila memandu memang kelas hampir sama2 dengan merc 240.tak percaya cubalah.nak banding dgn model lain harga 90000,cuba letak dekat2 preve premium dengan model2 tsb dan bandingkan rasa sangat berbaloi beli preve.Nissan almera premium berharga 79000 preve premium 72000.Almera 2 airbags,hanya 100hp shj.preve 4 airbags 138hp.dr segi pick up pun jauh berbeza.preve premium banding pulak dgn toyota altis yg harganya RM130000 tp spec preve lebih tinggi dr altis.rujuklah aspek teknikal kereta tsb.so jgnlah cuba menipu jika anda tak nak beli.

      • aimera 1 airbag jer la walaupun highend

      • ddin…yg ko defend Preve sgt2 nie pasai pa…kalo ko beli aku respect ko…kalo stakat test drive ja bukan penunjuk sebenar tahap kereta tu:

        Priority org berkeluarga ada anak:

        1) Space Besar : Preve 1st/Almera 2nd/Forte 3rd
        2) Fuel Consumption : akak aku pakai preve OK, n refer ngan forum Previan Lowyat.net yg beribu pages tu…CAMPRO CFE x jimat minyak OK..kalo ikut senarai, dah terkebelakang sgt
        3) Ride n Handling : Fiesta Sedan 1st/Preve 2nd/Forte 3rd
        4) NVH : preve bising (turbo tu)…Forte 1st
        5) Interior Quality : Forte 1st…jauh bezanya.steering telescopic lg..Fiesta 2nd..Preve aku xleh nak rate psl yg aku test drive plastik pintu driver mcm nak tercabut…material low quality/rupe pun takdak..
        6) Airbag : Fiesta Sedan 7, Preve 4, Yg lain 2
        7) TCS/ESP/ABS/EBD/BA : Fiesta Sedan/Preve/Forte
        8) Reliability : refer la ngan Previan – byk sgt masalah…aku malas tulis…rajin baca yer fanboy
        9) Service Center : Sebagai pemilik proton sekarang dan penah memiliki keter lain dulu…aku paham tahap mana la servis proton….dulu baru beli Neo aku habis cuti kene pi Juru/COE byk sgt problem
        10) Depreciation Value : xleh cakap pasal xde 2nd hand lg

        jgn terlampau defensive la..slagi xnak terima kelemahan diri slagi tu la tak mampu berubah..aku nak menipu buat pa? dapat dosa ada la…aku tulis based on fact dan aku percaya aku dapat pahala OK….

      • Mmm… awat gado2. citarasa masing2. the choice is urs. Duit masing2. Bagi yg menggemari preve n merasa kn ianya value for money, nie pilihan mereka. N mereka juga ada pandangan mereka. Kalau nak cari masalah, owner mana2 kereta pun ada masalah. Preverian ker, hondarian ker toyotarian ker, itu bukan la petunjuk tepat. Sudah tentu mereka2 yg ada masalah n tak puashati dok bising2 dlm blog. Masalah bleh selesai ke melainkan nk tunjuk n sebarkan cerita2 buruk je. X kira la preve ker atau kereta lain, bersepah dlm internet kalau nk cari.

        Preve bukan la kereta sedan terbaik, tapi tidak terlalu teruk tapi gebang mcm ler preve adalah kereta terburuk. Kadang2 konfuse penilaian berdasarkan kewarasan n teknikal atau sentimen emosi. Mgkin la itu pendapat peribadi tapi bukan ler majoriti.:)

        Preve, forte n altis dah dlm liga yg sama. terpulang pada citarasa masing2. Yg mana pilihan hati dan lebih nilai:)

        Nie ada comparison forte n preve. dari segi harga n n spec lebih berbaloi kot (pendapat sy jer…) xler seperti langit n bumi dek non oii… sedap kn bila tambah2 rencah nie?:p

        http://newprotonpreve.blogspot.com/2012/05/proton-preve-vs-kia-forte-specs.html

        my 2 cent…

        cheers!

      • ma sya allah, beza sungguh macam langin dan bumi. Bukan nak mengata, tapi metafora tu setakat mulut boleh la.

      • hehehe…takder pun aku cakap mcm langit dan bumi..yg aku tulis ‘macam awan dan bumi’ – tak jauh sgt…sila baca kembali yg komen 1st td yer..btw..pilihan masing2…sapa suka die beli la..mcm suka VW tapi x pikir plak risk DSG failure…beli proton ada risiko biasenyer…yg lain pun ada risiko jgk skit2…tapi kalo dah yg nak beli kereta ke-3 dan berkeluarga yg penting tanak pening2 FC tinggi, tanak pening banyak kali pg service center, high safety spec (tu kira proton dah achieve), tanak keter 1 tahun dah bunyi mcm2…
        Proton boleh pegi jauh lagi, tapi banyak bende yg kene buat…TQ

      • huk alah…. tulis panjang2… dia bukan ada preve pun…

      • hang test drive preve ke test drive Perodua viva? hahaha

      • woi..woi.. apa sebut2 VIVA.. den pakai viva tau…untuk pengetahuan semua hari-hari den bawak sampai kona baring…hehe… den bawak pagi2 tapi anak den kona baring kat seat belakang da…hehe

  14. 17 inch rims, 7 spokes, and 5 holes. Cool🙂
    Btw, bro Luqman nek kete Saga FLX SE erk? Haha

  15. Hari ni pun ada. Dlm 9.30 pagi tadi dia keluar dari USJ menghala KLIA. Biasalah nak keluar CoE memang lalu USJ. Kena cucuk dgn VW Polo Sedan yg durjana. Bila nak naik Karak ni?

    • Tunggu la. Lepas preve sedan transform ke hatchback. Kita cucuk belakang dia pulak. Habis tu geng2 neo tak reti2 nak cucuk jugak ke? Hehe

  16. mcm kereta yg sama masa gambar waktu malam tu

    pintu belakang mcm bulat sikit kt c pillar

  17. Proton not shifting Shah Alam plant to Tanjung Malim

    The Proton cars that are currently produced in Shah Alam will continue to be produced there, said Proton’s Sector Head for Technical Operations for Shah Alam and Tanjung Malim plants, Abdul Rashid Musa on Tuesday.

    Abdul Rashid told Bernama that only future Proton models would be considered to be manufactured at the Tanjung Malim plant.

    “This is to optimise the utilisation of the capacity of the state-of-the-art Proton plant in Tanjung Malim in order to achieve economies of scale, which is currently operating at less than half of its capacity,” he said.

    http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/1/8/business/20130108141528&sec=business

  18. Kereta saya yg akan datang. Nice car.

  19. hope Proton dpat leburkan krisis2 yg dihadapi Proton..rakyat Malaysia mengharapkan yg terbaik dari Proton seperti zaman kegemilangan Proton Wira..kalau ad minor problem sikit2 tu biasa lah kan..buatan manusia mane ad perfect..
    GUD LUCK Proton..=)

  20. sng kate nk tgk jelas … same macam sye pnye … tapi bukan nk mnunjuk ke pe , mmg camni nti kua … bumper ngan lampu je xtau lagi … bonet dah mmg cmni … tiada sebarang chrome bar yang join lampu signal

    http://amirulfikrdesign.wordpress.com/2012/12/29/proton-preve-hatchback-3/moshi2-2/

  21. skli tgk mcm rim preve r3 putih yg kat johor tu pun ade

  22. off topic.

    Exora bold basic dah ada kat showroom !!

    • Exora BOLD CFE CVT Standard. BOLD CPS Executive stop production. Harga Exora BOLD CFE CVT Standard ni RM69,000 Metallic Silver RM68,550 Solid White ! Wow! Nampaknya DRB-HICOM dah mulakan plan jualan mencanak Proton mulai Januari 2013 ni. Cuma Exora BOLD CFE CVT Standard ni takde radio control kat steering wheel, takde reverse sensor, bar pedang belakang tidak bercat, side mirror juga tidak bercat. Bumper depan belakang BOLD + side skirt. Lampu depan smoke, tailgate BOLD smoke juga.

      • pakej pekak pon kalau murah dan berbaloi, org xckp byk trus beli. Ni kan pulak dpt engine CFE dan CVT3 yg mantap tuh. Aku tgk bersepah2 Exora CFE ni atas jalan tp bwk org xramai….mcm bawak keta harian je walaupon MPV.

      • Spacious as MPV, driven like sedan.

  23. Kalau ade bodykit spoiler depan, belakang, tapi lagi nmpak sexy! Thumb up Proton!😀

  24. Harap pihak Proton, blog empunya ambil perhatian:
    – handle Preve baru nanti semuanya krom. Handle luar mahupun dalam (bukannya spray plastik metalik). Spray krom atas plastik bukannya payah sangat prosesnya pun. Ini penting untuk tonjolkan ciri premium Preve. Kalau boleh semua window linings juga krom.
    – tekstur plastik dalaman mesti lebih halus. Dashboard Myvi, Alza pun plastik haprak tapi lebih licin sekilas pandang macam soft-touch pulak. Tendang saja vendor plastik Kroni kalau bagi alasan tak pandai buat.
    – jalur pedang melintang logo Proton lebih lebar saiznya ala Sapphire. Lebih mantap dan premium macam logo pedang Honda / Acura
    – rim 17′ jenis concave BMW. Vendor rim Kroni mampu buat punya, jangan bagi alasan lah

    Itu saja tips improvement untuk Preve baru dan juga facelift sedan kelak.
    INGAT! VENDOR KRONI LAH PEMBUNUH REPUTASI PROTON UMPAMA KANSER. JANGAN BAGI MUKA SI PENGKHIANAT LAGI.
    KALAU TIDAK, PROTON PASTI CONTROL 70 PERATUS PASARAN KERETA MINIMUM!

    youtube to mp3

  25. harga menarik..drpd beli Alza..dpt Exora CFE even standart..gear CVT lak tu..ad dual air bag,keyless entry remote,side skirting..best jugak ni..go Proton..

  26. off topik pulak..bukak seksyen baru admin..potom stim hatcbek tu la ni..exora plop ni ko layan yo

  27. ada can masuk APRC x ni…

  28. info aku dgr..sblum aku dgr..aku btnya la..“pakai enjin apa bang“…..“enjin petronas seken batch“…….“first batch yg china beli tu“…katanya…….jd kemungkinan 2.0 la ni,maybe tkdak manual…versi manual maybe 1.6 cfe…………………

  29. kat PT ade pic baru…lg clear…

  30. Betul2.. picture baru kat PT lebih jelas nampak bentuk dan garisan body kereta belakang.
    cuba perhati batang antara 2 glass untuk pintu belakang..nampak lebih lebar la.

  31. ramai member kat sini ckp pasal Vendor kroni… tp jgn dilupa DRB Hicom sendiri adalah sebuah Syarikat Kroni… beli Proton below Market Share Price per-unit… hahaha… Sayang 1000x sayang… satu syarikat yg agak berpotensi tapi dimusnahkan begitu sahaja oleh Pengasasnya sendiri…

    • Tak kisahlah bro..kroni ke.. tak kroni ke…yg tuan nak ialah keputusan akhirkan…iaitu keluar satu kenderaan dari PROTON sampai tuan nak cari KECACATAN pon tak jumpa. In sha Allah mari kita doakan hasil kerja akhirnya. Yang lain jangan dok pikir, nanti berserabut kepala otak ni hah..diorang buat business sepatutnya diorang tahu.. nak untung mesti buat barang cantik sampai boleh jilat punya.. sebab puas hati gile..hehe

      • bg aku lak,kroni sebenarnya, xsalah n xda masalah. Yg salah bile kroni buat masalah, byk tipu sana, tipu sini, buat xikut spec n sbgainya.
        Klu kroni tuh wat betul2, jaga kualiti, xda masalahpun.

        Hrp2 berubahlah yg dh dpt tender br prtn. Patutnya berbangga dpt tender jd vendor kete tempatan n buat yg terbaik coz alik2, org kite gak pakai. Tanamkan semangat sygkan negara, jd buat terbaik utk negara. Yg vendor melayu tuh, fardu kifayah tuh korg buat, jd buat dgn terbaik.

      • betul tu mat..saya setuju.

  32. http://imgur.com/WE6aK .. Speculation sketch dari saya berdasarkn spyshot sebelum ni, adjust2 sikit contrast kat photoshop utk dptkn shading bumper tu… nak paint betul2 x de masa

  33. mungkin jugak 2.0 sbb rim besau ~ depannye , grill je lain mungkin ~

  34. Video Polo Sedan cucuk Preve Hatchback kat Highway di PT…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s